2013 m. lapkričio 30 d., šeštadienis

Kaip pristatyti knygą?


 Knygos pristatymo schema:
 1. Autorius, knygos pavadinimas.
 2. Knygos tematika: tema, pagrindinė mintis, problemos.
 3. Veiksmo laikas ir vieta.
 4. Pagrindiniai veikėjai, jų tarpusavio santykiai.
 5. Kas patraukia, žavi skaitytoją (greitas įvykių tempas, paslaptingas pasakojimo būdas, besikeičiantys veikėjų tarpusavio santykiai)?
 6. Jei knyga iliustruota – į ką nukreiptas dailininko žvilgsnis? Kaip tai intriguoja skaitytoją?
 7. Knygos įvertinimas: kokiam skaitytojui ji turėtų būti įdomi.
 P.S.Nepamirškite: tai bus viešoji kalba. Vadinasi, kalbėdami turite bandyti
 paveikti klausytojus, įtikinti juos, kad jūsų siūlomą knygą verta perskaityti.

 Klausytojų smalsumą galite sukelti:
 1. Pristatymo ypatumais:
 – įdomia pristatymo pradžia (trumpa, bet intriguojančia ištrauka; papasakodami, kaip knyga pakliuvo į jūsų rankas ar kas privertė skaityti; paklausdami, ar kam žinoma knygos autoriaus pavardė, primindami kitas to paties autoriaus knygas, pagal jas pastatytus filmus ir pan.);
 – apibūdindami knygos tematiką (parodydami, kaip tai rūpi jauniems žmonėms; pasakydami kokią netikėtą problemos sprendimo baigtį);
 – kalbėdami apie veiksmo laiką ir vietą (atskleisdami jų neįprastumą ar, atvirkščiai, tarsi įprastumą, kur slypi daug nepažintų dalykų);
 – charakterizuodami veikėjus (galima tai daryti juos gretinant ar priešinant, paryškinant svarbiausius ar netikėčiausius charakterio bruožus ar poelgius).

 2. Kalbos raiška:
 – vartokite į klausytojus nukreiptus klausimus: Kaip jūs manote...? Ar jums teko... ? Gal esate girdėję (matę, patyrę)... ? ir pan.;
 – patraukite klausytojus palyginimais, bendrų išgyvenimų prisiminimais: Mes visi esame patyrę... ; Atsimenate, kaip... ; Prisimenate, kai.. .ir pan.;
 – gal dalis klasės draugų yra skaitę pristatomą knygą, todėl parodykite, kad jų nuomonė taip pat svarbi. Vartokite frazes: Manau, kad tie, kas skaitė šią knygą, prisimena... ; Veikiausiai daugeliui skaitytojų patiko (nepatiko, buvo netikėtas) epizodas, kai... ir pan.

 3. Netikėta pabaiga. Pasinaudokite įvairiausiais reklamos pasiūlymais, kaip patraukti būsimą pirkėją. Jūsų uždavinys panašus: turite įtikinti klausytoją kaip būsimą skaitytoją.

9 komentarai: